L Ö R D A G
Idag hade vi tävling i sprint Axel och jag. Jag värmde upp med ett fotbad, klippte tånaglarna, smorde in låren med liniment, tog en extra kopp kaffe och lite uppvärmning med hopp och jogg. 

Första racet vann jag med en millimeter men det dömdes ut då jag både tjuvstartade och blockerade Axel med flit när han flera ggr skulle springa om mig. Så vi fick köra om. Då förlorade jag 🙈

Axels pris var att få köpa en nocco-dryck. Det har han tjatat om i månader men jag har vägrat köpa det och sagt att han får vänta tills han har åldern att köpa det själv precis som med redbull. Men men, nu vann han ju.. Vi köpte en koffeinfri variant iaf.

Gustav har hostat under hela förmiddagsvilan idag och även nu ikväll sedan han somnade för natten. Men han hostar inte i vaket tillstånd. Näsan rinner konstant på honom. Nästa vabtillfälle får Macke ta. Vi bestämde det nu ikväll. När han vabbar så hamnar han ju efter, alltså han får sedan sitta långt in på natten för att jobba ikapp det han förlorat. Ändå så får han avdrag på lön för vab. Jag vet helt sjukt! Jag brukar vara på honom att han ska ta upp det med sin chef, att han faktiskt jobbar in det han förlorat på dagtid, men han gör det inte. Han är nog den perfekta anställda, ur en arbetsgivares perspektiv... Vi förlorar såå mycket mer i inkomst när han är hemma med vab med! 

Men nu kan jag bara inte vabba mer på ett tag!! Jag ringer inte jobbet på måndag eller tisdag igen och säger att jag ska vabba!

Men mitt i all sjukdom så fick jag idag ett uppvaknande igen. Att det kunde varit så mycket värre! Många andra går igenom helt ofattbart jobbiga saker!❤️

Nu ska jag sova med Axel igen. Imorrn får han sova själv, kan inte låta Macke ta hand om en hostig Gustav om nätterna själv, nån måtta får det vara! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress