Halloj!
Inne på Ica Maxi idag fick jag ställa ifrån mig min kundkorg och hasta ut till toaletten en bit utanför Ica. Det kom så plötsligt, nödigheten alltså, ihop med stark värk i magen under några sekunder. Min panikartade blick mötte en äldre mans blick när jag var på väg ut från Ica och han såg nästan orolig ut, haha, han måste trott att det var nåt allvarligt på gång!

Efter toabesöket kändes det bra och jag åkte till jobbet. Tänkte att det var nåt pga allt onyttigt jag ätit senaste dagarna bara.

På jobbet hade jag en svidande känsla i magen. Fick Novalucol av en sköterska och gick sedan på rond. Fick ett nytt "hugg" i magen och ursäktade mig mumlande med nåt ohörbart och skyndade sedan till omklädningsrummet och toaletten där. Inte så frisk mage om man säger så 🙈

Messade Jessica som vad inne på avdelningen och hon fixade så nån kunde bemanna min plats och förbjöd mig att komma in på avdelningen igen! Sen mötte hon upp mig utanför omklädningsrummet med mina saker, hon hade handskar på sig!! 🤣 Vi är verkligen livrädda för magsjuka alltså! 

Jaha, där stod jag utanför avdelningen sen och pratade i telefon med Sanna och vinkade genom fönsterdörren och kände mig utanför 😉 Men hon var snäll och kom ut med en mugg saft till mig.

Åkte hem. Sov några timmar. Sövde Gustav och har nu ätit lite godis (smart va) 

Messade Madde för att berätta om magen, orolig att vi skulle behöva ställa in helgen som vi planerat ihop, att ses alltså. Jag och Hedvig ska ju dit imorrn. 
Men vi får komma iaf. Fast min mage får bli en liten hemlighet 👀
(null)

Inget mer toabesök sedan jag kom hem men det kör i magen och det svider i den. Så antingen magsjuka eller nån matförgiftning?! Det här kan inte bara vara för att jag ätit godis och chips i flera dagar..

Nu ska jag tänka "Frisk frisk frisk"! Det är ett mantra som Maddes lärare lärde henne i gymnasiet och som vi kört med sedan dess!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress