Dagen

Fått en hel del gjort! Jag är så effektiv när Macke inte är hemma! Tror det beror mest på att jag vill minimera risken för oro genom att städa och ha allt på plats, blir lugnare då. När Macke är hemma är jag inte lika orolig, då är jag trygg även om det är lite rörigt! 


Hedvig fick skrubba rent en pergolabänk som jag köpte för ett år sedan och som bara fått ligga på gräsmattan i ett hörn sedan dess 

Grannen Karin och hennes dotter Amelia var här på en lekdejt på eftermiddagen.


Vid 19-tiden påbörjade jag läggningen av både Hedvig och Gustav och förväntade mig ett mindre kaos.. 

Men det gick hur bra som helst och på mindre än en halvtimma sov båda två 🙌🏼


Dock vaknade Hedvig efter en stund och grät okontrollerat fortfarande halvsovandes så henne fick jag flytta ut till soffan där hon somnade om. Jag har sedan kunnat se GW:s mord nästan ostört, fick springa ner och ge Gustav nappen 3-4 ggr.

Nu ska jag lyfta tillbaka Hedvig till sängen och gå och lägga mig där själv och se ett avsnitt av "The affair" 

Förresten, när jag var ute nyss och gav kaninen ett lass med hö så hörde jag göken flera ggr. Jag tog upp kompassen på mobilen för att kunna kolla vilket väderstreck den hördes ifrån. Det var svårt att utskilja exakt vilket håll den hördes ifrån men antingen söder eller väster. Hoppas på väster då det är en "bäster-gök"! Söder är ju en "döder-gök". 

Imorgon är en ny dag! 🌟

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress