M Å N D A G

Klippt gräset, har en snutt kvar som jag tänkte ta imorgon. Vattnat tujorna (2.5 timmar tar det) och tvättat och plockat i vanlig ordning idag. Hittade några fina fingerborgsblommor i våran slänt mitt bland allt ogräs. Dom grävde jag upp och flyttade till en plats på tomten ist. 

Pizza till middag idag.


Läggningen drog ut på tiden ikväll med. Startade klockan 20 och än så länge så har bara Gustav vaknat. Hedvig ligger vaken här bredvid mig... Egentid, vad är det?? 

Blir ju en ond cirkel av detta för imorrn kommer Hedvig vara supertrött och somna under dagen och sen vara vaken till långt in på kvällen, igen... 

Godnatt

Anonym

Förslag är en bevattningsslang eller vad det heter, med små hål i man antingen gräver ner eller lägger längsmed hela häcken och bara sätter på vattnet :)

Svar: Vi har tänkt på det med men vet inte om det skulle bli så bra, det är ju över 80 meter häck sammanlagt. Men vi ska kolla på det iaf
Therese Öjebo

Anonym

Ville bara säga att fingerborgsblomma är supergiftig. Vacker som jag vet inte vad men giftig.

Svar: Oj!
Therese Öjebo

Tackan

Det är inte fingerborg det är digitalis och supergifriga. Bara ett blad i munnen kan skada barnen. Vackra men bort bort. Har grävt bort säkert 50 plantor här hos oss. Första året bara gröna blad andra året blommor.

Svar: Dom åker! Tack!
Therese Öjebo

Anonym

Hoppas det inte blir vattningsförbud där ni bor :(.

Svar: Ja det hoppas vi också
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress