Glanskörsbär

Planterat ett träd, glanskörsbär. Tog en större modell. Svärmor ställde upp som referenspunkt så att ni ser storleken på det, hon är ca 170 cm lång skulle jag tro

Varit hos sjukgymnasten idag. Har mycket bra och fin rörlighet i handleden 👏🏼 Styrkan låg på 32 kilo på både vänster och höger. Vanligtvis är man starkare i höger (ja om man är högerhänt) och ska då kunna ta 3-4 kilo mer i den. Man mäter med ett särskilt instrument som man klämmer så hårt man kan på. Så om ca 6 månader borde jag kunna klara 36 kilo på höger.


Hedvig var med till sjukgymnasten och som tur var (helt sjukt!!) så var kusin Veronica där och tränade samtidigt i gymmet (hon har ju rehabträning för sitt opererade knä) så Hedvig kunde hänga med henne och "träna" lite så att jag fick en ostörd stund med min sjukgymnast! Ungen har ju så mycket frågor och pratar ju omkull vem som helst annars ibland!

Men, byter hon aldrig kläder tänker ni?? Nää, nu har hon haft samma outfit i 3 dagar och hon har inga planer på att byta trots att det är stora fläckar av yoghurt på tröjan 😅 Men kläderna åkte faktiskt i tvättkorgen när vi kom hem!

Axel trivs och har det bra på sin fotbollscup i Vimmerby. Längtar tills han kommer hem så vi kan spela skip-bo ihop! Hans moster Ellinor lärde honom i förrgår hur man spelar och igår förmiddag lärde Axel mig hur man gör, riktigt kul!

Macke är hos en kompis i stan på grill och ölkväll 🍺


Madde har precis gått och lagt sig och jag ska snart göra detsamma. Barnen sover med mig inatt så får Macke sova ostört (ruset av sig 😉) i nåt av barnens rum inatt när han kommer hem. 

Just det, Lisa kom hem från BB med lilla Freja idag ❤ Jag tänkte att dom ska få landa hemma ett par dagar innan jag går dit och hälsar på, dessutom åker Macke upp till Sthlm imorrn och kommer hem först på söndag eftermiddag och jag känner inte för att dra med mig både de små dit nu själv, blir bättre att det bara är jag och Hedvig där på söndag kväll kanske? Vi får se vad de nyblivna föräldrarna känner då!

Nu ska jag ut och plocka in alla dynor under tak då det ska regna under natten enligt prognosen. Och så måste jag säga godnatt till Pelle och stänga in honom i sin bur, sen blir det nog en film i sängen tror jag

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress