I trädgården

Hortensian har idag planterats ner i backen. 

I ekfatet planterade jag en rönn

Även två små små rönnar har satts ner i lite jord, så får vi se om dom växer 

Och så har jag planterat två hallonbuskar (rubus/mormorshallon) bredvid vinbären

Tre stycken japanska blodlönnar har jag även planterat i slänten vid husets baksida, ni får kolla noga för dom smälter in i bakgrunden på bilden.

lite allt möjligt här i krukor

Hedvig och jag har tagit ett bad och skrubbat oss ordentligt för att få bort all jord och smuts. Nu kollar vi på "Alla vi barn i Bullerbyn" ❤

Anonym

Är det köpt eller uppgrävd rönn?
Har nämligen spanat ut en jag tänkt gräva upp och flytta. Hur mycket rotsystem?
Tackan

Svar: Den är uppgrävd. Jag fick med rötter på kanske 40 cm, rötterna låg rätt grunt och precis under jordytan, dom låg liksom vågrätt ist för lodrätt. Jag följde rötterna med handen en bit och slet sedan av kung och fosterland för att få av dom. Det här blir en experiment 😀
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress