F R E D A G

Hedvig sover hos familjen Andersson inatt. Havanna ringde förut och frågade om hon ville sova över och Hedvig tvekade ju inte en sekund! 


Annat är det med den minsta lilla morsgrisen ❤ Han grät sig fördärvad på förskolan idag när jag fick prova på att lämna avdelningen och sätta mig i personalrummet så länge. Efter ca en halvtimme kom en av pedagogerna och hämtade mig. Gustav slutade gråta och kastade sig i mina armar när jag kom! Sen lämnade han inte min sida den sista timmen!! Åhhh hur ska detta gå???

Vi har hela nästa vecka på oss men sen är det skarpt läge efter det för då börjar jag jobba.

Vi provade här hemma under tidiga kvällen, jag sa hejdå till Gustav och lovade att jag kommer alldeles straxt tillbaka, sen vinkade jag glatt och gick ut genom ytterdörren och stängde den efter mig. Macke var förstås hemma!!! Han satt bredvid Gustav och försökte trösta honom när jag gått ut men Gustav ville inte veta av honom. Han grät och ställde sig med ansiktet vänt mot väggen i ett hörn i köket... Han känner väl på sig efter idag att det är nåt på gång?! Vi ska inte öva mera utan nästa gång blir på förskolan på måndag och jag hoppas innerligt på ett genombrott under nästa vecka!!!

Min ÄLSKADE lilla älskling!!!❤

Anonym

Det är hemskt. Sänder styrkekram och hoppas på det bästa❤️

Svar: Tack!❤
Therese Öjebo

Anna

Hua. Det är såå jobbigt och mammahjärtat brister. Många tankar och stora kramar❤️

Svar: Verkligen!💔
Therese Öjebo

Monica

Exakt så var det för oss med förra veckan! Min dotter Saga är lika gammal som Gustav, vi har oxå en vecka kvar av inskolningen. Jag har för mig att det är vanligt runt 1 1/2 att det blir så här, egentligen är det lättare att skola in vid 1 år. Pedagogerna sa till mig att barn förstår olika mycket och att Saga väldigt tydligt har förstått att jag kommer att lämna henne där. Dock så kan jag lämna henne hemma med pappan eller andra som hon känner väl.

Svar: Jag såg en barnpsykolog på Nyhetsmorgon förra året som pratade om just ålder vid inskolning. Enligt henne så var den bästa tiden mellan 14-16 månader. Gustav blev 16 månader igår. Jag har liksom styrt alltihop efter hennes rekommendationer, eller nja, det passade väldigt bra just nu kalendermässigt också iofs.. Åh jag håller tummarna för oss båda!✊🏼 Heja Saga!
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress