Confession

Jag röker.


Och inte bara nån gång ibland eller feströker, utan varje dag!

Det började som "feströkande" när man dryck vin eller öl men sen sakta men säkert så ökade intaget av nikotin. Och nu sitter jag här och är en rökare! Och skäms! 

Med alla risker som man vet om så är det ju bara att erkänna att man är dum i huvudet liksom... 

Det har blivit en sån där grej (rökandet) som jag uppfattar som en belöning, en paus ifrån barnen, smyga ut i carporten när Macke kommit hem från jobbet eller när barnen sover, eller leker självständigt i lekstugan osv...

Jag känner mig typ kriminell när jag röker! Svinjobbig känsla! Men ändå tänder jag en cigarett så fort jag får chansen!

Tillomed mathandlaren här nere i affären har registrerat min ökade konsumtion och påpekat det när jag handlar cigaretter 🙄 

Men jag ska sluta. Det är bestämt! Nån gång under September månad har jag sagt. Vi ska på bröllop i Sthlm den 16 september och dagen efter det tänker jag att min rökfria tillvaro startar. 

Känns skönt att bekänna det här! 

//Skamsen 3-barnsmamma

Maria Ekström

Samma här!! Och av precis samma anledning! Men nu är det nog! Tog sista måndag morgon! Usch och blä för dom där Äckliga pinnarna! Än så länge är det lugnt, jag blir inte lätt beroende även om jag rökt mycket speciellt nu under semestern. Då har ett paket gått åt på två dagar. Peppar peppar känns allt lugnt än så länge😊 Lycka till du också!👏🏻

Maria Ekström

Samma här!! Och av precis samma anledning! Men nu är det nog! Tog sista måndag morgon! Usch och blä för dom där Äckliga pinnarna! Än så länge är det lugnt, jag blir inte lätt beroende även om jag rökt mycket speciellt nu under semestern. Då har ett paket gått åt på två dagar. Peppar peppar känns allt lugnt än så länge😊 Lycka till du också!👏🏻

Svar: Tack! Skönt med flera "dåliga mammor" 😜😉
Therese Öjebo

Marre

Hej! Liten konstig fråga.. Men om jag minns rätt så har SU en
Wrich parkas? Är du nöjd med den och hur är den i
storlek?

Tack på förhand! :)

Svar: Jag är nöjd! Man fryser ju inte i den direkt! Varm!! Jag har en grön i storlek S och den är nog som en vanlig small tror jag
Therese Öjebo

Marre

Jäkla autocorrect! 😂

*du
*Woolrich


Ha en fin dag och lycka till med avvänjandet
av cigaretterna.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress