Säng och vikt

Har burit upp sängstommen och madrasserna till Gustavs rum. Skulle vilja montera ihop den nu men man behöver nog kanske vara två?

Här är gavlarna, fin va?!

Vägde mig imorse. Alla kilon sedan inskrivningen är nu borta 👏🏼 från inskrivning till förlossning så gick jag upp 19 kg. Imorse hade jag gått ner 19.5 kg 👍🏼
Dock så la jag ju snabbt på mig 5 kilo från den dagen jag tog gravtest tills inskrivningen, så den totala viktuppgången under hela graviditeten blev 24 kg. Med Axel gick jag upp 23 kg och med Hedvig 20 kg.

Så 4.5 kilo till ska bort för att vara av med all graviditetsuppgång. Det sägs ju att man bör gå ner sin graviditetsvikt inom ett år efter födseln så jag har ju nästan 8 månader på mig, men så lång tid ska det väl ändå inte ta! 2 månader tänker jag, 0.5 kilo i veckan om jag fortsätter med bra kost, mindre godis-chips-glass (får äta det var 10:e dag bara) och rör på mig (promenader) och tränar med Kim 👍🏼

Så jäkla skönt att det är fredag! I helgen måste jag verkligen ta tag i att plantera ner mina tulpanlökar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress