F R E D A G

Pannkakor till lunch idag. Tidigare var jag värdelös på att steka pannkakor, dom såg ut och smakade som tacosbröd varje gång! Men grannen Tess är expert och lärde mig en del knep och nu är jag rätt grym faktiskt ✌🏼️

Knepet är att ta en klick smör innan varje stekning, sen lagom mängd smet såklart, en dl är perfekt! Sen gäller det att man känner sin spis också, så man får bra värme. Grannen har likadan spis som oss så hon har visat mig vilken siffra jag ska börja på och sen sänker man lite efter några pannkakor.

Försökte få med på bild hur frasiga och fina dom blir i kanten

Efter lunchen åkte jag till Lindö och lämnade Hedvig och Gustav och sen vidare till militärträning för en timmes PT med Kim.

Fy satan! Det här är inget för mig ha ha! Inget för otränade med andra ord...! Åh så hemskt!!

Först gjorde vi en fettmätning, så vi kan jämföra senare om jag fått nåt resultat.

Sen satte vi igång. Idag tog vi det lugnt (enligt Kim). Efter sista övningen (Tabatha på cykel) så kastade jag mig ner på golvet och Kim fick lyfta upp mina ben i luften så jag inte skulle svimma. Där och då var jag nästan säker på att jag fått ett astmaanfall, aldrig hört eller känt så konstig andning! När jag dragit in all luft i lungorna så var det som om lungorna tog ett extra andetag till innan jag ens hunnit andas ut den luft jag hade innan.

Det smakade och smakar fortfarande så mycket blod i halsen! Jag var HELT ÖVERTYGAD om att jag skulle få se blod när jag kom ut och skulle spotta!!! Men konstigt nog så kommer inget blod. (Har väl blodbrist då jag nu är på min 11-12 dag med blödningar från hormonspiralen 🙈)

Har fått hemläxa också, 60-90 minuters lågintensiv (promenader) träning varannan dag. Tänka på kosten, med andra ord utesluta glass, godis, chips, lättdryck! Men får "fuska" och "unna mig" en gång var 10:e dag!

Nästa träningstillfälle är redan på söndag. 2-3 ggr i veckan kommer vi köra nu fram tills Annas bröllop då jag ska vara tärna och komma i en 2 storlekar för liten klänning!

Nu är jag tillbaka i Lindö. Gick knappt att köra hit då benen skakade! Får nog vänta en stund innan jag klarar att köra hem!

Lena

Mums, vad gott med pannkakor! :D Det får jag nog laga i dagarna!

Svar: Tycker jag!
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress