Stackars mamma!

Hon ligger nu inlagd på ortopeden på Vrinnevi, vägg i vägg med den avdelning jag jobbar på. Hon blev gipsad igår i Falun men behöver operera också. Fotleden, skenbenet och vadbenet bröts alltså av..

Det skulle ha blivit operation idag nu under kvällen men tyvärr är det för svullet för att kunna sys ihop efter operation så de får vänta tills svullnaden gått ner, har hon (mera) otur så kan det ta upp till en vecka 😱

Nä usch jag får ont i magen när jag tänker på det! Stackars stackars!


Här hemma har vi slagit in olivträden för att skydda dom mot kylan nu. Dom behöver ju komma in när det blir ännu kallare, men dom klarar inte inomhusvärme hela vintern, dom behöver vintervila för att samla kraft och ska då inte stå varmare än 2-10 grader helst. Står dom i vanlig inomhusvärme så går dom på helfart och kommer sakta men säkert dö.

Malin erbjöd sig att låta dom få bo i deras källare under vintern, så snällt! Så jag tänkte köra dit dom nån kväll nu i veckan.

Gustav passade på att ta ett bad idag medan storasyster sov middag ihop med sin pappa. Imorgon har han 6-månaders kontroll på BVC

Efter middagsvilan blev det middag från lokala pizzerian

Vi har målat lite med färger och stämplar

Nu ska vi bara slappa resten av dagen

Jag har fått en ide om hur jag skulle vilja ha det i trädgården i slänten som är bakom sandlådan och stenaltanen. Ska forska lite i det och läsa på lite :)

Lindha

Men fy, stackars din mamma 😢 hoppas allt går bra med OP och så sedan.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress