Anabolaplanta

I onsdags tog jag den här bilden på tomatplantan:

Precis nyss tog jag den här bilden, alltså 3 dagar senare:

Om ni jämför bilderna så ser man hur mycket den har stuckit iväg på höjden! Det är helt galet! På första bilden nåt den upp till mitten på spröjsen och på andra bilden ser man att den gått upp över hela spröjsen och snart gått över hela fönsterkarmen! 👏🏼

Det går inte att beskriva hur nöjd och stolt jag är över denna planta! Som började som bara ett par skivor plommontomater i lite jord i en liten plastlåda. Jag har inte gjort nånting annat än vattnat, sett till att den fått mycket sol och sen bundit upp den lite provisoriskt med hjälp av skaftet till en av ungarnas trasiga fjärilshåv och lite presentsnöre. Tacksamt va!!

Vi har varit i Eksjö sedan igår. Idag åkte vi till Ramkvilla där Macke och Linda utförde vildmarkskampen. Dom fick det att se lätt ut! Men då jag såg andra som slängde sig ner på backen och kräktes mitt i loppet så tappade iaf jag sugen på att försöka själv, haha!

Vi var hemma här vid sju-tiden nu ikväll.

Imorgon ska vi till Östra Husby och hämta Axel och sen till Lisa och Jimmys hus och kika lite.

Är lite Axel-sjuk känner jag! Längtar till att få hem honom!!

Anonym

Om man vill ha mycket och stora tomater ska man knipsa alla små skott som kommer har jag hört 👍🏽😊

Svar: Tack för tips!
Therese Öjebo

Anonym

Glöm inte tjuva tomatplantan om du vill ha mycket tomater 😊

Svar: Läste faktiskt om det igår när jag googlade lite om tomatplantor. 👍🏼
Therese Öjebo

£

Lika syskon!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress