6 dygn utan amning

I lördags morse innan vi åkte till Anna så ammade jag Gustav. Han bet mig då, precis som gångerna innan.

Sen på lördag kväll på bröllopsfesten så fick jag hjälp av Jessica att handmjölka ur dom, hon var en expert by the way!!

Söndag förmiddag tryckte jag ut lite själv men jag har ingen teknik alls så det blev inte många droppar. Sen dess har jag inte gjort nånting, bara låtit dom vara. Igår började dom värka lite mer, på kvällen kändes dom som två stora blåmärken! Fick sitta med värmekudde över brösten.

Imorse var det ännu värre, jag har inte kunnat ligga på sidan inatt utan bara på rygg. Stenhårda och alldeles knöliga, tunga och gjorde ont. Försökte handmjölka men har ju som sagt sån kass teknik så fick inte ut mer än några droppar, dessutom gjorde det så ont.

Så när Gustav började gnälla i sin gåstol så bara bestämde jag att nu får det räcka! Så jag lyfte upp honom och började amma och det var sån befrielse! All smärta försvann och jag kände dessutom att humöret blev bättre direkt! Han bet mig inte en endaste gång 👏🏼

Förutom värk och sprängfyllda bröst i veckan så har jag varit illamående, yrslig, trött, lite låg och mer orolig än vanligt. Det kändes som om allt det försvann direkt när Gustav började amma.

Idag fyller mamma år! Ikväll ska vi dit på smörgåstårta

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress