O N S D A G

Lämnade Hedvig på förskolan imorse, sedan åkte vi hem och vilade en liten stund Gustav och jag

Sen färgade jag mina furuplankor. Använde mig av en metod jag hittat på nätet.

Först tar man en bit svinto och lägger i en burk tillsammans med äpplecidervinäger. Sen låter man det stå i ett dygn. Svinton färgar då av sig i vinägern.

När det gått ett dygn så kokar man svarta te. Jag hade 4 påsar te till 2 dl vatten. Innan teet har svalnat helt så penslar man på det på träet. Efter det penslar man på vinägern, jag använde samma pensel. Sen låter man det bara torka och på några timmar så ändrar träet nyans, så det får en sån där fin grå nyans som drivved 👌🏼

Använd papp eller nåt annat för att skydda bordet för "färgen" sätter sig och fläckar ner bordet annars! Nu har ju vi ett vitt bord så klorin fixade det 👍🏼

Ska kolla i dagsljus imorrn hur hyllplanen ser ut mot väggen. Har inte bestämt mig än för om jag ska behandla konsolerna också eller inte.

Till middag ikväll blev det smörgåsar och varm choklad

Om ca en halvtimme är det Bonde söker fru, innan dess tänkte jag hinna med en dusch

Marie

Hej! Hur gör du när du torkar av ditt bord med klorin? :) Med vänlig hälsning!

Svar: Jag hällde bara vatten i en bunke och sen en skvätt klorin i och sen torkade med en trasa, inga särskilda mått eller så. Torkade av bordet flera ggr efteråt, så inte nån skulle bli förgiftad om den la tungan mot bordsskivan 😆
Therese Öjebo

Marie

Haha. Tack ska testas! 😅

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress