Det börjar ta fart

Vid vårat smörgåsbord för fåglar. Nu har flera småfåglar också hittat dit. De fåglar jag har observerat hittills är kråka, skata, koltrast, nötskrika, gråsparv, pilfink, blåmes och talgoxe.

Det är himla trevligt att sitta med en kopp kaffe i soffan och iaktta dom utanför fönstret.

Hedvig och jag bråkade imorse och var iaf i hennes värld osams när det var dags att åka till förskolan. Hon grät och ville inte åka utan ville hellre stanna hemma. Inte hade hon ätit frukost heller för det vägrade hon. Jag bestämde att idag får hon vara hemma så att vi kan kramas och bli sams!

Så fort jag ringt till förskolan och berättat det så lugnade Hedvig ner sig och satte sig vid bordet och åt frukost.
Hon berättade då för mig att en pojke på förskolan hade tagit hennes teckning när hon gått ifrån en liten stund och sedan hade han gett den till sin mamma som tagit med den hem. Stackars liten, hon känner sig bestulen nu. Vad kul det är att hon är så här stor så att hon nu kan berätta allt möjligt för en!

Nu sitter vi ihop i soffan och kollar på fåglarna 🐦

Vi har trätt på lite äpplen på ett snöre och hängt ut idag också. Kass bild då den är inzoomad här från soffplatsen

Lindha

Jisses, någon har minsann hängt med i skolan! Den enda fågeln jag känner igen är typ skata.. 😂 Och and, haha!

Svar: Haha jag har precis börjat lära mig, jag googlar när jag ser en ny art vid matstället 👍🏼
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress