T I S D A G
Axel provade en av sina födelsedagspresenter idag. Han for iväg här ner för våran väg ovetandes om att det inte fanns bakbroms utan endast frambromsar 😁

Så när jag ropade efter honom att han bara kan bromsa med frambromsarna så fick han lite panik och försökte såklart ändå bromsa med fötterna varpå han trampade några varv bakåt innan han tillslut satte ner fötterna i backen och lyckades få stopp på cykeln 😅 

Vi bestämde oss då för att ta en promenad hela familjen och låta Axel träna lite på att bromsa samtidigt. Det tog inte många minuter innan han hade fått kläm på det. Däremot så är ju hans balans under all kritik. Han vobblar nästan fram när han cyklar 😂 Jag trodde att han hade större koll och balans än vad han hade. Hos oss har han aldrig haft nån cykel då vi bott mitt i stan med tung trafik direkt utanför porten. Men han lär sig snart att få koll på allt skulle jag tro. 

Vi promenerade ner till Lisa och Micke för att säga hej och småprata lite inför imorgon, då vi är bjudna på bad och mat hos dom, kolla om vi skulle ha med oss något osv och samtidigt hämta hem iaf en av våra 2 cyklar som Madde och jag lämnade där för några veckor sedan. 
Vi blev kvar där då Axel gärna ville bada i deras pool och vi gärna ville prata lite skit. Så det blev bad och lite bubbel i glasen 💎 


När jag sen kollade på klockan (vad som kändes som en kvart senare) så var den redan 21:39!!! Ni vet ju vad man säger om tiden när man har roligt..!

Nu är det godnatt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress