Så fel jag hade
Axel hade ont i magen under kvällen igår. Fick gå och lägga sig utan middag då han inte kunde äta. 

Senare på kvällen när jag sitter i soffan och ammar så hör jag hur han ropar "hjälp hjälp" från sin säng. Sekunder senare så kräks han 4 ggr på raken, i sin säng såklart, stackarn! 

Så det var ju bara att slänga in honom i duschen, sanera sängen, på med tvättmaskin, bädda rent... Samma procedur som vanligt... 
Så jo, Hedvig var ju alltså magsjuk i måndags.

Nu låter jag säkert lite elak men alltså när jag var liten så sprang jag till toaletten och kräktes när jag var magsjuk. Vaknade man plötsligt på natten av att man mådde illa och behövde kräkas så hängde jag ut över sängkanten och kräktes på golvet. Man låg med hela överkroppen på golvet för att undvika kräks i sängen eller över sig själv! 

Dagens ungar (mina iaf) sitter bara helt paralyserade och kräks ner allt dom bara kan typ 😂 oproffsigt 😉 

Idag mår Axel iaf hur bra som helst! Hans lekdejt med Max blev ju inställd såklart så vi får se hur vi ska aktivera honom idag. 
Anonym

Exakt så är mina barn med! Dom är 10 och 12 och spyr ff rakt ut. Puh!!!! Jävligt irriterande och en utmaning att vara en god mor då😜

Svar: Ouppfostrat!! 😜🙈
Tessan

£

Nästa gång låt barnet städa själv (med vuxens hjälp) så är det nog inte så intressant att spy i hela sängen nästa gång. Funkade iallafall på mina ungar.

Svar: Där sa du nåt! Dock vill jag inte ha en nästa gång... 😳😁
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress