Jag skulle bara komplettera lite...
... Tänkte jag då vi hade 1.5 påsar kvar med gräsfrön. Så jag började i ena hörnet av vår "gräsmatta" och började kasta ut lite frön. På vissa ställen var det väldigt skralt med frön, dom kanske satt sig i jorden och inte syns så bra, annars så börjar sädesärlorna som springer runt på tomten se misstänkt feta ut!

1.5 säck räckte inte så långt (Macke och Bosse sådde hela gräsmattan med 2.5 påsar sist) så jag fick åka ner till Billbäcks och köpa en påse till. 

Den räckte inte heller, så nu åkte Macke och Hedvig ner för att köpa en påse till. Då blir det 3.5 påsar idag och sammanlagt 6 påsar ala 3 kg styck, 18 kilo frön. Måtte det bli en grön och fin gräsmatta nu! 

Grannen ska lägga ut matjord i nästa vecka men sen vänta tills i höst med att så frön, då jorden behöver sätta sig först säger hon. Hon vet nog vad hon talar om då hennes farmor är landskapsarkitekt och är den som ritat och anlagt Astrid Lindgrens värld. 

Jaja, jag hoppas hon har fel haha. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress