Illamående!
Nu har jag mått illa från och till i över en vecka. Idag lite mera än vanligt, när jag skulle lägga Hedvig kändes det nästan som jag skulle kräkas.

Efter lite googlande (vad gjorde man innan Google fanns???) så har jag diagnostiserat att jag nog har vätskebrist. Huvudvärk är det första tecknet på vätskebrist och även illamående. Man ska dricka minst 1 liter extra vätska om dagen vid amning och det gör jag verkligen inte. Jag är även snustorr om händerna och inga krämer har hjälpt än så länge. Så nu ska jag tänka på att dricka mera vatten! Vatten, vatten, vatten!!!


Anonym

Ett tips är att dricka vätskeersättning varje dag. Tex resorb. Särskilt när det blir varmt för svettas du förlorar du ju mer än bara vatten!

Svar: Resorb har jag faktiskt hemma! Får ta en nu direkt, vaknade med huvudvärk.. Tack för tips! Det tänkte jag inte själv på
Tessan

Anonym

Vattenmelon

Svar: Ja mums
Tessan

Sofia

Kolsyrat vatten tar kroppen upp bättre.. Brukar bubbla hemma.

Svar: Jaså! Det ska jag köpa hem. Har ju kommit en Loka med chokladbollsmak haha 🙈
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress