T I S D A G
Hedvig börjar få riktigt långt hår! Hon är väldigt bestämd med vilken frisyr hon ska ha, en eller två tofsar, hårspännen och vilken sida det ska sitta på, låg eller hög tofs, fläta och annat.. Hon springer direkt till spegeln och kollar sig när man gjort något och då får man veta direkt om det blev godkänt eller inte! Hör man ingenting är det för att hon står där och speglar sig med ett stort leende, är hon ist missnöjd så får hon ett litet utbrott på direkten! 😂 Då är det bara att börja om med nåt annat.. Idag ville hon ha två låga (viktigt att dom inte satt för högt upp!!!) tofsar. Så fint med hennes små självlockar/fall 😍


På förmiddagen idag när jag lämnat H på dagis så åkte jag och Gustav till Fia och hälsade på. Hade hög puls och kände mig superstressad hela vägen dit och sedan hela vägen hem- är så orolig att Gustav ska börja skrika och sedan skrika hjälplöst hela färden. Där behöver jag verkligen öva med mitt "vad är det värsta som kan hända"-tänkande! 

Nu gick det bra både på dit och hemvägen 🙏🏼 

Har spolat igenom Gustavs näsa med koksalt 2 ggr idag, blev sån stor skillnad direkt! För första gången på 2 dygn så kunde han andas ordentligt igen och han blev en helt annan pojke, nöjd och lugn. Stackars liten!!❤️ 

Ögoninflammationen börjar bli lite bättre, jag tror den nådde kulmen i förmiddags och är påväg tillbaka nu, jag hoppas det innerligt! 

Ikväll har jag suttit och kollat efter lite mera utemöbler, vill ha en hammock. Dock visade det sig att Macke och jag inte hade riktigt samma tänk, han tyckte/tycker att vi är klara med det nu medans jag vill ha en matgrupp till terassen, en hammock, parasoll/solskydd/regnskydd till både terassen och altanen och så lite växter och lull-lull... Han är mera inne på gräsklippare (som vi ska få låna av mamma och Igge eller hans föräldrar) och såna praktiska saker.

Vi får se vad vi lägger pengarna på. Tanken (från min sida) var att vi skulle ta en del av skatteåterbäringen till det, så har vi pratat innan iaf men nu när vi köpte grejer i helgen så trodde Macke att vi var klara. Karlar..!😉 

Imorgon ska jag bara vara hemma när H är på dagis och försöka vila när Gustav gör det. Sömnbristen börjar kännas av nu, inatt sov jag bara från midnatt till 04:30 imorse och ammade nån gång däremellan dessutom, ingen vila under dagen då vi var iväg, jag har nog inte vilat nåt på dagtid sen han föddes tror jag? Förhoppningsvis sover han flera timmar i sträck nu så jag hinner komma in i lite djupsömn iaf. Ammar just nu och ska försöka lägga ifrån mig honom straxt.

Sov gott!💫 
lisagardfalk.blogg.se

Åååå vad fin hon är lillskruttan

Svar: 💓
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress