To do
Nåt jag älskar att göra är att skriva listor! Inköpslistor inför storhandling, städlista, inför bebis ankomst-lista, fixa i trädgården-lista, rensa-lista, storkok och frysa in mat-lista, inredningsprylar jag vill ha-lista, träna-lista och så håller det på. 

Tänk om man hade anställda/assistenter som man bara kunde pracka på sina listor och typ "fixa det här idag tack". Om jag nånsin vinner storvinsten på lotto (spelar ju varje lördag sen över 2 år tillbaka) så är det de allra första jag ska fixa! Sen när jag fixat den första assistenten så ska hon/han få i uppgift att fixa flera bra assistenter till mig, så på första listan kommer det stå att det ska fixas flera assistenter! Vilken dröm!!

Jag har världens längsta lista för tillfället. Den heter "innan bebisen kommer". På den står det allt från att köpa bebiskläder och tvätta dom, frysa in matlådor, inhandla saker till altan, rensa skåpet i groventren, rensa bland porslin och galet massor med annat som inte kommer hinnas med eller ens är relevant innan bebisen kommer. 

Ibland tänker jag att det är onyttigt med alla dessa listor. För det känns alltid som att- "åhhhh sen när allt på listan är fixat och klart DÅ ska jag njuta!!". Då lever man ju inte alls i nuet utan bara där i framtiden- längre fram.. Det kommer ju alltid nya listor sen iaf! 

Men jag älskar ju mina listor! Nu ska jag sova, eller iaf gå och lägga mig. Kollar kanske på nåt program på mobilen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress