Nu känns det bättre
Vi planerade om lite på våran skiss och kollade upp måtten lite mera exakt. Ändrade mina rabatter intill husfasaden, dom blir fortfarande av men istället för jord och planterade blommor/buskar där så kommer vi fylla med dansk Sjösten istället och ha lavendel i krukor ståendes där. (Tror jag haha)





Det blev ändå tumlad torgsten utanför entrén, den är mjukare i rundningen än den skarpa sorten (som kallas scala) och skönare att gå på barfota. Plattorna på altanen blir den jag visade i inlägget innan, grafitgrå och 35x35 cm. Torgstenen blir i samma nyans. 

Här är den danska sjöstenen jag kollade ut idag på K-rauta:

Jag tror det blir den, fast det är inget vi behöver bestämma precis nu och jag kommer nog kolla runt lite till först innan jag helt bestämmer mig.

Sen blir det en trappa vid groventren också. 

Mera schaktmassor kommer också och efter lite utjämning till av tomten så kommer stora delar täckas av matjord och sen sår vi gräsmatta. 

Mark-Johan var här förut och vi gick igenom allt tillsammans, halleluja!!!

Han kommer tillbaka i helgen med en av sina killar och kollar lite igen och visar honom och sen TROR jag att det sätts igång på måndag och ska då vara klart till helgen, alltså nästa helg 👏🏼 

Sen ringde MH förut också och meddelade att snickarna kommer och fixar på tisdag morgon och sen kommer målarna så fort dom kan, när dom får en lucka och fixar tapeterna och även alla sprickor runt om i huset vid taklisterna. Hoppas dom hinner innan lillebror är här! Det ska vara himla skönt!

Solglasögonen kom idag, har inte packat upp dom än, ska göra det sen när Hedvig somnat. Ska packa upp topsetet från bugaboo då också tror jag, för det kom med idag. 

Var iväg för en stund sedan och hämtade en liten cykel också som jag köpte på en köpochsäljsida till Hedvig. Behöver fixa en cykelhjälm, kanske några skydd och stödhjul först innan hon kan prova på den. Ska leta cykel till Axel också, även han behöver en hjälm.

Snart helg igen då! Veckovändardagen är snart slut.    
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress