Nu är den beställd!
Troll Bedside Crib. Den ska stå bredvid våran säng, så har vi den större spjälsängen i lillebrors rum på övre planet. Beställde madrass och även ett spjälsängsskydd från NG-baby också som skulle passa till. Frågan är om man kan ha spjälsängsskyddet på när man har ena långsidan nere, alltså när man har den stående intill våran säng. Man kanske kan vika den på nåt vis?! 

Man kan ju även "stänga" den och då vill man ju ha skyddet runt om hela så att inte en liten arm eller fot fastnar mellan några spjälor!


Då var det klart, skönt! Vi har verkligen inte gjort nånting den här gången! Med Hedvig och Axel i magen så var ju allt planerat, inköpt och fixat in i minsta detalj innan vecka 20 typ. Har inte köpt några kläder ännu heller. Eller jo, två set från Livly som jag ska ha med i BB-väskan men inget annat. Får ta en sväng och fixa lite nån dag, när jag orkar. 

Apropå BB-väskan, den ska ju packas också! Det jag kommer på nu direkt är: toalettpapper, bindor, värmekudde, mobilladdare, bebiskläder, egna kläder, åka hem kläder till liten, godis. Vad mer? Har ni några bra tips?❤️🙏🏼

Imorgon ska mark-Johan fixa lite på grannarnas tomt. Han är inte klar med våran än då han var tvungen att avbryta då han var bokad på annat i lördags. Han var ju här dom timmarna vi hade gjort upp om men hann inte riktigt klart då det fortfarande satt lite tjäle i backen på vissa ställen. Dessutom så märktes det ganska snart att vi kommer behöva mera schaktmassor än dom so fanns på tomten. Men då förstår ni så har vi sån tur att det som grannarna ska göra på sin tomt kommer resultera i att dom får schaktmassor som dom behöver bli av med. Så då får vi deras, så slipper vi köpa och få det transporterat hit och grannarna slipper betala transporten härifrån, Win Win!!! Så jag tänkte hålla mig lite framme imorgon när Johan är hos grannarna, så att jag kan haffa honom och planera lite angående dessa massor. Det gäller att ligga på om man ska få saker och ting gjort! 😊👋🏼 
M

Vi hade en bedside crib men vårt spjälskydd var sytt i 2 delar så man kunde ta bort eller sätta dit biten vid grinden. Kan ha varit ett vanligt som var omsytt bara.

Svar: Det här som jag beställde var rekommenderat till sängen, hoppas det har en lika smart lösning som erat! Annars får jag be nån att klippa och sy till det så som du hade, bra idé!!
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress