Illamående
Det kommer och går under dagarna. Lite lätt bara, inte så mycket att jag behöver kräkas. 

Det är full rulle i magen och det buktar ut åt alla håll och kanter mest hela tiden men jag kan inte riktigt svara på hur han ligger nu. Om det är ett knä eller en rumpa eller kanske ett huvud som sticker ut och trycker på. När han ligger på tvären så känner jag det dock men det har han inte gjort på några dagar. Samtidigt så har jag ju en helt annan tyngdkänsla än tidigare, känns som ett bowlingklot mellan benen nästan och ibland vill jag liksom hålla under magen när jag går omkring. Så han kanske ligger neråt med huvudet nu?

Sist jag var hos barnmorskan så låg han ju på tvären och hon kände nere vid blygdbenet att det var tomt där sa hon. Jag har försökt känna där lite själv nu men jag vågar inte trycka så pass att man kan avgöra det, vet ju inte hur hårt man får trycka. Vill inte ge honom mer blåmärken än dom han förmodligen redan har från sin storasyster som kastar sig över magen eller slänger in ett knä då och då...

Börjar bli lite stel i nacken och förmodligen så är nog högra benet lite kortare än det vänstra igen. Det börjar bli dags för att boka massage igen tror jag. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress