Hur tänker en 9-åring egentligen?
Den där duschen Axel tog förut.. Jag sa till honom minst 2 ggr att han skulle komma ihåg att använda tvål och se till att han tvättade hela kroppen. 

Efter Axels dusch så gick jag själv in i duschen. Noterade ganska snabbt att Axels dusch varade lite för länge då jag knappt fick temperaturen upp i fingervarmt. Så innan jag ens sköljt ur schampot så började tempen bli riktigt kall. Fick stressa som en dåre för att försöka hinna med balsam också och tvätta mig ordentligt innan jag skulle frysa ihjäl. En annan sak jag noterade var att tvålflaskan var förvånansvärt ren, med tanke på hur smutsig Axel var så borde den vita flaskan vara alldeles smutsig efter hans händer. Så efter min dusch så frågade jag Axel om han verkligen hade använt tvål också?? Svaret blir -"Nääää??!?"
Alltså! 

Här har han duschat i en halvtimma och tagit allt varmvatten (man kan ju ändra på värmeberedaren innan om man behöver extra varmvatten) och är knappt renare än han var innan... Så vi fick ha ett litet snack (inte första gången) men nu hoppas jag att han lyssnade. 9-åringar....! 
Jag jämförde med att tvätta kläder utan tvättmedel, diska tallrikar utan diskmedel, borsta tänderna utan tandkräm. 

Nu ser vi på Farmen :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress