Hormonspel
Vet inte om jag är extra känslig nu kanske (det är jag väl va, med så mycket hormoner i kroppen) men jag upptäckte nyss att mina små elefantbebisar inte verkar må så bra, snarare skitdåligt! Och det gör mig så förbannad inombords att jag bara vill skrika på dom och skälla ut dom innan jag smäller krukorna i klinkergolvet i groventren! Men jag ska försöka låta bli. Den ena har jag redan avvecklat, den låg som en skrumpen liten sak så jag ryckte upp den och den var ju alldeles torr där stumpen borde ha utvecklat lite rötter. Det var då jag kände ilskan komma! Förbannat!!!! Kollat på de resterande och dom är ju så gott som döda dom med. ÅHHHHHHH! 😡
Dom skulle ju föröka sig sååå himla braaaa, men jag gör väl nåt jäkligt fel då?!? 

Jaha, får se hur går det tomaterna då.
£

Dum fråga kanske....men har dom stått i vatten först och utvecklat rötter o sen planterades eller planterade du direkt?

Svar: Dom planterades direkt för det läste jag på en sida som verkade pålitlig att det är det allra bästa för när dom får ligga i vatten först så bildas tydligen rötter som senare får svårare att anpassa sig till jord eller nåt sånt tjafs.... 💣😞
Tessan

£

Ok. Jag tar ofta skott från mina stora plantor (olika sorters blommor) sen har i vatten tills de får rötter och sen i jord. Det funkar super. Testa igen men lägg i vatten först.

Svar: Ska göra så nästa gång, om det blir nån nästa gång.. Är fortfarande galet arg! Har nog aldrig känt mig såhär arg tidigare, helt sjukt!
Tessan

Anonym

När du planterar direkt i kruka kan du sätta en plastpåse över med några större hål i. Det blir som ett litet växthus och jorden torkar inte lika fort. jag gör som föregående kommentar, sätter skotten i vatten ett tag, ochplanterar när rötter växt till. Sen kör jag plastpåse ett par veckor efter. Det brukar funka. Se bara till att det inte är för blött eftersom växten kan dö då oxå 😝

Svar: Usch det låter så komplicerat ändå 😂 iaf när jag är på det här humöret.
Tessan

Anonym

Åk och köp färdiga 👍🏽

Svar: 👍🏼👍🏼
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress