Hallonblads-te
Tog mig iväg till stan och lämnade tillbaka böckerna på biblioteket. Lånade 4 nya böcker om trädgårdar, marktäckande växter, odlingar och gräs. 

Nu ska jag ta mig min första kopp hallonblads-te som sägs vara bra för läkningen efter förlossningen blandannat. Först i vecka 35 får man börja dricka det har jag läst. En del säger dock i vecka 32, andra i vecka 33 men jag tänkte vara på den säkra sidan och lyssna på dom som säger vecka 35.



Hämta H på dagis om en halvtimma :)
Anonym

Läs lite mer... Har hört/ läst att detta dricker man för att mjuka upp tappen och sätta igång förlossning!!!

Svar: Jo men det har jag också läst, men inte så att det ska starta en förlossning för tidigt. Det ska ju mjuka upp nånting (bäcken kanske?) också så att det blir lite lättare att föda fram barnet sen sägs det.. Det finns mycket fördelar men för att det ska funka så ska man dricka 1-2 koppar om dagen från vecka 33-35 ca
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress