Alla svordomar i världen
Värsta dagen hittills vad det gäller förvärkar! Först några timmar med ordentliga förvärkar mitt på dagen och sen nu åter igen på kvällen. Så pass att jag nästan gråter och jag kommer inte ur soffan ens med hjälp. Maktlösheten, uppgivenheten, jag ORKAR INTE ha så här ont för ingenting! Jag får tourettes syndrom på det här dessutom!!!! Alvedon för ca 1 timma sedan men den verkar inte hjälpa. Ett bad är uteslutet! Jag ligger inte på rygg när jag har så här ont! 
Tackan

Men så jobbigt för dig, är det bara alvedon och vila som gäller?
Vet hur jobbigt och frustrerande det är att ha ont speciellt när man vill göra 100 saker på samma gång?
Är det farligt ? Kan det liksom sätta igång förlossningen?

Fin elefanttapeten är 😍

Svar: Ja det är väl bara det som gäller, ett varmt bad också ska ju vara bra men det avstår jag helst när jag är så där orörlig. Tror inte det är farligt, bara livmodern som jobbar men galet jobbigt! I sällsynta fall kan förvärkarna gå över till förlossningsvärkar och om några veckor så får dom gärna göra det! Tack jag är så kär i tapeten! 🐘 Kram kram
Tessan

Åsa

Usch va Jobbigt, du kanske ska kolla så inte uvi är tillbaka! Men vi hoppas såklart att det var tillfälligt. Ha en fin helg.

Svar: Ja jag ska till BM om ca en vecka, får kissa på stickan då 👍🏼 Tack! 💕
Tessan

Sofia

Hej!! När du har så ont prova att andas in djupt genom näsan och släpp ut sakta genom munnen.. Vet att det kan vara svårt men det hjälpte mig enormt genom andra förlossningen klarade den utan bedövning med lite lustgas mot slutet.. Har börjat använda samma andning när jag har t ex magknip.. Blir bara värre när man spänner sig.. Prova att ligga på sidan och andas så.. Hoppas det går över.. Kramar Sofia (Skolkamrat från Himpan)

Svar: Lite som profylax?! Det ska jag prova nästa gång, tack för tipset! Kramar tillbaka!!!💓
Tessan

Sofia

Precis profylax.. ;)

Anonym

Precis profylax.. ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress