Mayhem!
Här hemma... Det går utför alldeles för snabbt och det finns inte en möjlighet att komma ikapp med röran under dagarna! Om jag får en kvart till att städa så hinner Hedvig vänna till det nån annanstans och det blir värre än vad det var innan jag började plocka... Det är inte ens värt mödan då. 

Jag försöker intala mig att det är orimligt att ha det städat och tiptop nu, men det grämer mig ändå när det ser ut som kriget hemma! 

Hade bestämt att så fort H somnar idag så ska jag eller Macke köra ett ryck, den ena av oss måste ju underhålla en vaken lillebror som inte längre gillar att sitta i Babybjörnen tyvärr.. 

Men det har gått sådär... Vi har inte fått ett smack gjort hittills. Hedvig vaknade och ropade gråtandes efter oss efter att ha haft en mardröm och var nästan otröstlig (jag ligger hos henne nu, hon har somnat om igen men det är bäst att ligga kvar en liten stund). Gustav har skrikigt och varit ledsen med Macke där nere under tiden. Klockan drar iväg och är snart 9. Kommer inte hinna göra nånting idag heller och imorgon är det en ny dag med nya möjligheter att stöka till det ännu mera on top på det här 😅 Gaaaah!!!

Hedvig tidigare idag mitt i röran:

På denna bild ser det kanske inte superduperstökigt, det tar kanske 10 minuter att fixa iordning det, men detta är ändå det mest städade rummet just nu och då ser det ut såhär:

Övervåningen är katastrof! NÅGON har kastat ut alla cd-skivor och dvd-filmer och diverse annat som låg inne i tv-bänken över hela vardagsrummet. Det står kartonger med saker överallt då jag fick för mig att rensa i dom förra veckan (som stått inne i klädkammaren) men jag hann inte mer än 5 minuter per gång innan jag var tvungen att avbryta för något annat så det har blivit ståendes. Nu är dock kartongerna tomma då innehållet har plockats ut av denne "någon" igen och lagt/slängts ut över hela övre planet. 

Vad ska man göra?! Det är väl bara att vänja sig. Eller börja ställa klockan på 02 om nätterna och smyga upp och få städa ostört då... Näääe va?!!!

På fredag ska vi iaf på fönstrena rena och fina! Jag ringde och bokade en kille idag så klockan 09 på fredag morgon sätter han igång. Värt varenda krona! Macke lever ju fortfarande i nån sorts förnekelse och tror att vi själva skulle kunna hinna med att tvätta dom snart. Men när han fick höra priset på att få alla fönster i hela huset tvättade på både in och utsida av en expert som dessutom har med sig alla saker och medel som behövs så höll han med om att det var en bra idé 🤗 

Det kostar alltså 400kr
VÄRT DET DUBBLA! 
(Macke gissade på 1000kr först)

Tack Åsa för tipset!
Elin

Wow!! Sååå skönt att slippa putsa alla fönster själv o till det priset! Det hade jag också tagit direkt!😃 Fönstren i mitt hus skulle också behöva putsas, minst sagt. Får man fråga vad företaget heter?

Svar: Guld värt! Det är en privatperson, Stefan heter han, har jag flera nöjda kunder har jag fått höra 👍🏼👍🏼 hans nummer är 0701-420019
Tessan

Sofia

Tack snälla för att du visar detta med ett stökigt hem.. Känner igen mig.. Man kommer liksom ingen vart.. Alltid något som ska göras mellan.. Hoppas att man förr eller senare kommer ifatt.. Kram i röran

Svar: Ja när ska man hinna att bara vara? När jag blir pensionär ska jag ha ett välstädat hem och ta låååånga sovmornar!!! Bara 35-40 år kvar nånting... 😹
Kram tillbaka!
Tessan

Malin

Håller med, så himla skönt att se ett 'normalt' hem!!! Har samma hemma, en tvååring och ett niomånaders som båda lever livet här bland grejjerna :/

Svar: "Det är orimligt" är mitt nya motto 😆
Tessan

Åsa

Underbart att se att andra också har det stökigt. Våra barn är ju 4 och 7 men de stökar fortfarande till det med sina grejer i hela huset. Tvättkorgen ska vi inte prata om 🙈🙈🙈🙈 Jag har på nåt sätt fått sänka "garden" lite sen barnen kom, mer o mer för varje år 😂😂 Nu kan jag leva med lite smuts i hörnen och grejer lite överallt, Rätt skönt faktiskt. Hoppas ni blir nöjda med fönsterputsen! Kram Åsa K

Svar: 😘
Tessan

Elin

Åh tack snälla för svaret om fönsterputsaren!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress