Mamma
Ligger i sängen bredvid en snarkande liten Gustav.

Dagen har varit så bra och härlig! Helgkänsla en helt vanlig tisdag 💕 
Tills kvällen kom..

När vi satt ute och åt så sa jag till Macke att livet är så underbart just nu, att vi är friska, vi har huset, pysslandet med trädgården och gräsmattan, vädret osv osv.. Jag sa också att jag knappt vågar tänka så, än mindre tala högt om det. Alltså hur bra allt känns. 

För sist jag gjorde det, sa det högt och även skrev det på fb så gick min lillebror Elias plötsligt bort (fattar fortfarande inte att det är sant). 

Så nu ikväll iaf så ringer Jesper (lillebror) och talar om att mamma är på akuten med magsmärtor. Jag har inte pratat med mamma ännu men jag har haft kontakt med Jesper och nu senaste timmarna även med kusin Veronica som jobbade kväll (vi jobbar på samma avd hon och jag) och som gick bort till mamma efter avslutat arbetspass. 

Så det jag vet är att det blev bättre med smärtorna efter ketogan (morfin) men sedan sämre igen några timmar senare när hon hade varit uppe och gått några steg. Hon har fått kontrastvätska genom sond och varit på röntgen och sen fått mera smärtlindring vilket inte gav lika bra effekt som tidigare men hon har sagt att det är uthärdligt iaf. Nu väntar dom på röntgensvaren och efter det ska det bestämmas vilken avdelning hon kommer att läggas in på. 

Veronica har lovat att smsa mig så fort dom får röntgensvaren eller vet nånting mera. 

Ska försöka sova nu, om det går 

Tänker på dig mamma!❤️
Marie

Usch och fy.. Håller alla tummar och tår för att din mamma snart är hemma igen.

Svar: Tack Gulle!
Tessan

£

Nej...är det nått med magsår igen... (följer hennes blogg) hoppas det bästa o tänker på er. Kram

Svar: Inget med magsåret, dom har kikat med gastroskopi idag. Dom vet fortfarande inte, mammas make gissar på gallsten eller njursten
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress