T O R S D A G

Imorse åkte Madde och jag en sväng till Eriksbergs plantskola, helt barnfria. Vi kikade runt på blommor, växter och träd. Vi träffade också på en av deras trädgårdsmästare Mia och pratade länge med henne, vi har bytt nummer och kommer att höras av inom kort. Hon ska nämligen hjälpa mig att planera tomten och trädgården på bästa sätt!

Köpte med mig en Astilbe hem också

Pallen som Syrenkrukan står på har jag fått av min moster i födelsedagspresent (fick 2 stycken vita 😍)

Hon säljer såna på loppisen i Östra Husby kvarn, vita och svarta, men jag tror att man kan beställa dom även i andra färger om man vill, det är hon som gör dom.

Macke och Madde var ute och sprang i förmiddags, 3.1km på 17 minuter 👏🏼 Jag skulle också vilja orka! Sämre kondition än mig kan man nog inte ha?!! Kanske nåt att ta tag i...

Mamma var här och hade med sig lunch till oss alla, Tack!❤️

Hedvig och Ines har varit i luven på varandra mestadels av dagen, dom vill alltid leka med samma sak osv... Vid läggdags för Hedvig så grät hon efter "min Ines"!

Macke är hos grannen och hjälper dom att skruva ihop deras gungställning och dricker öl.

Madde lägger Ines och jag sitter i soffan och ammar Gustav.

Imorgon blir det nog en tur till Söderköping 🍦

Lindha

Blir så nyfiken om den där loppisen du alltid skriver om som din mamma har.. Exakt var ligger den? Fick hörs idag av en vän att det ska finnas ett par stycken riktigt bra loppisar ute i östra Husby 😀

Svar: Den ligger i Östra Husby kvarn som ligger bredvid Ica, eller det är ett gult hus bredvid Ica som är ett solarie-drop-in och bredvid det ligger det sen ett gult tegelhus (där min styvfarmor och styvfarfar bor) och sen efter det så kommer kvarnen. Lite luddig beskrivning kanske men iaf bara ca 50-100 meter från Ica, åt det hållet där arkösundsvägen är. Värt att ta en till för man hittar alltid nåt fint eller användbart! Och dom fyller på med nytt hela tiden
Therese Öjebo

Lindha

Haha tror jag fattar! Låter inte som att det är svårt att hitta iaf (aldrig varit i ö Husby). Vet du öppettiderna? Måste ta mig dig någon dag 😀

Svar: Öppettiderna är lite flytande beroende på när mamma och moster har tid. Mamma reser iväg till Lofoten imorgon men jag tror moster ska ha öppet i veckan, kollar med henne och publicerar vilka dagar och tider här på bloggen inom kort 👍🏼💕
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress