Citronvatten

Ist för lättdryck.
Jag har sen ett par dagar tillbaka ett glas med citronskivor och vatten ståendes i kylen. Så fyller jag på med nytt vatten när jag druckit.

Vattnade hos grannarna igår då dom är ute i skärgården. Dom har så mycket fint i trädgård!!
Våran är så platt och tom! Jag vet att det tar ett tag att få till en ordentlig trädgård, det behövs både tid, idéer och pengar, det får väl helt enkelt växa fram (haha VÄXA fram) Jag vill ha lite olika sektioner och typ gömställen på tomten! Så att man måste leta lite för att hitta varandra. Inte så som det är just nu med ett enda stort fält..

Blev inte så mycket städning igår, ena badrummet här nere och plockning i vårat sovrum.

Idag får vi gäster på grillmiddag så vi måste handla innan och städa litegrann iaf.

Carro

Berätta gärna dina tankar om hur du ska få en platt tomt levande och med gömställen. Har du något tips eller har du sett någon inspirationsbild? Jag tänker precis som du men eftersom tomten är helt platt och träd och buskar behöver tid så är det så svårt att se... Man vill ju heller inte bara plantera mer och mer, för man ska ju kunna ta hand om allt också...

Svar: Jag har många tankar och idéer men set känns lite små-rörigt! Jag vill nog kanske ha en häck framför entrén, där markplattorna möter gräsmattan, sen vill jag ju gärna ha en syrenberså nånstans och en pergola och vid tomtgränsen på den sidan framför huset så vill jag ha murgröna som häck- klättrandes på höga spaljéer av armeringsjärn. Sen gärna sektioner med bärbuskar, kanske nåt fruktträd, en större buske eller ett sånt träd som har hängande grenar som man kan krypa in och vistas i under. Små stigar med kanske skifferplattor som leder till olika ställen. Ett litet trädgårdsland eller pallkragar vill jag också gärna ha! Det ska vara lummigt och frodigt och sjuda av liv och växter. Det svåra är att få till alla delar bara, så att det inte blir för plottrigt, var och hur man ska placera allt.. Det får gärna vara lättskött i den mån det går också. Jag ska faktiskt ta hjälp av en trädgårdsmästare som jag sprang på här i Svärtinge på Eriksbergs plantskola, hon får komma och kila på tomten och rita upp nåt åt oss. Tänkte att om jag förmedlar känslan jag är ute efter så får hon fixa resten sen haha! Men det finns ingen ekonomi till att fixa nåt just nu egentligen så vi får ta lite i taget, typ börja i ena änden och arbeta oss framåt kanske :)
Therese Öjebo

Anonym

Härliga idéer du har.. Låter jättemysigt. Så himla kul att vi sprang på varandra på Maxi.. 😜
Kram Åsa K

Svar: Kul att se dig! Tack för kramen! Kramar!!
Therese Öjebo

Carro

Å vad härligt det låter! Förstår känslan du förmedlar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress