Vecka 26 (25+0)
Ni må tycka att jag tjatar.. Men jag skriver om mina sammandragningar iaf, mest för min egen del. För att dokumentera hur den här graviditeten är, för att kunna gå tillbaka senare och läsa och komma ihåg. 

Inatt sov jag himla dåligt. Låg och vred och vände i flera timmar, så har det varit de tre senaste nätterna. Inget är bekvämt längre. Jag kan ju inte ligga på rygg (har jag inte gillat när jag sover iaf) och det går knappt att ligga på sidan längre. Det är obekvämt om magen bara nuddar madrassen. Jag kan ligga på ena sidan i ungefär 2-3 minuter sen måste jag byta sida och så håller det på i timmar. Jag försöker buffra upp med kuddar mellan knäna men inget hjälper. Inatt låg jag seriöst och funderade på om jag skulle ta och klippa/gräva upp ett hål i madrassen under nästkommande dag. Så att jag kan ligga på mage med magen i hålet.

Kl.9 kom installatören för antennen. Väldigt trevlig och pratsam. Jag bjöd på kaffe och han tog en ordentlig paus på 45 minuter då vi satt och pratade om hyss när man var liten, katter och massa annat. Jag satt i soffan då och sträckte mig efter kaffekoppen på vardagsbordet lite för många ggr så efter bara en liten stund så var sammandragningarna igång. Och som vanligt så håller dom i sig när dom väl har kommit. Tror det var en lite för aktiv dag igår, klev ur bilen så många ggr... Försvinner dom så kommer dom tillbaka för minsta lilla! Så nu efter maten var magen stenhård och sammandragningarna så hårda att jag fick gå framåtböjd i slowmotion till sovrummet. Jag vill inte ha det så här längre (inte för att jag nån gång velat det) jag blir tokig snart på att inte kunna göra nånting! En grej som sätter igång dom direkt är som sagt att kliva ur bilen! Jag skulle med barnmorskan nästa gång om det finns nån hjälp att få? Mamma hade nämligen såhär när hon var i sin tredje graviditet och fick då nån sorts ring som sattes runt livmodertappen för att lindra sammandragningarna. 

Sen har jag för första gången idag haft ordentlig halsbränna. Det är så att jag skulle kunna spruta ut eld ur munnen känns det som och det bränner i hela bröstet. Har tagit en gaviscon för 1.5 timmar sen och den lindrade en stund men så fort jag la mig ner nu för att bli av med sammandragningarna så kom brännan tillbaka. Ska prova med en banan och ett glas mjölk om en stund.

Annars mår jag bara bra ;)
Sofia

Hej!! Har du provat att kliva ur bilen med båda benen samtidigt. Att du sitter med båda benen i marken och sen reser dig. Hjälp dig upp med armarna och ta det sakta. Kanske något som kan hjälpa mot SD.. Ha en bra helg!! Kram// Sofia

Svar: Ska prova, dock låter det lite svårt att kunna hålla balansen samtidigt, speciellt i den här halkan, men tack för tips!💕
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress