Städdag
Här har Hedvig varit vaken sedan kl.04:40 imorse 👍🏼 Jag tog första halvtimmen sen tog Macke över och jag fick sova ut. Hon borde ju vara rätt trött men ett sig precis som vanligt.

Jag har plockat lite i groventren och torkat av och dammat där, även tagit en liten städning i badrummet på entréplan. Men så fick jag sammandragningar så jag har fått ta en paus och ligger nu i sängen medan Macke dammsugar resten av nedre plan. Måste säga att städbolaget som Myresjöhus använder sig utav måste ju vara det sämsta någonsin! Två ggr gjorde dom flyttstädning här men ändå såg det förjäkligt ut när vi flyttade in! Dom har knappt torkat några golv och överallt var det klister kvar från tejpen som har fixerat skyddspappret på golvet. Fönstrena var katastrof! Där har det suttit stora klisterlappar som det står "elitfönster" på och även där är det klisterrester så att man ser exakt var lapparna satt på insidan av rutan. Utsidan av alla fönster är så smutsiga och randiga så dom kan bara ha mojsat runt med nån smutsig trasa... I köksskåpen var det inte avtorkat alls utan låg tjocka täcken av byggdamm och småbitar av allt möjligt. Ja det är så mycket att klaga på så det skulle ta mig halva dagen! Så vi har själva fått hålla på här nu under våran första månad, jag orkar ju inte särskilt mycket så det tar sin tid! 

Sen är det ju såklart byggdamm kvar i luften här så att dammigt blir det ju hela tiden när det seglar ner och lägger sig på lister och skåp, möbler och lampknappar och överallt, så därför dammsugar vi nästan varje dag för att nån gång bli av med det!

Idag kommer Mackes syster med familj från Eksjö och hälsar på och ska få se huset för första gången. Sen ska vi till Lindö och äta middag hos Mackes föräldrar.
Maria Ekström

Oj. Hos mig var det riktigt bra städat och jag märker inte mycket av byggandet alls. Vad tråkigt för er!

Svar: Supertrist! Men nu har vi fixat det själva, men fönstren tänker vi anlita en firma för i vår!
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress