Plogat och fint đŸ‘đŸŒ
Plogarn var precis hÀr och plogade vÄran uppfart och skaftvÀg. Vi har tagit ett "abbonnemang" som vi delar ihop med grannen. 585kr/vinter fÄr vi betala och dÄ delar vi som sagt det i tvÄ sÄ mindre Àn 300kr, det kan man kalla deal! 2 minuter tog det typ, han hade vÀrldens största frontlastare (jag hade kallat det traktor men fick nyss lÀra mig nÄt nytt haha).

Imorgon kommer ena grannfamiljen pÄ besök pÄ förmiddagen och jag tror att dom skulle ha nybakade bullar med sig ocksÄ. NÀsta helg ska vi över till grannen pÄ andra sidan och fika hos dom och kika pÄ deras hus. Dom byggde ju samtidigt som oss, ett Myresjöhus Kungshamn.

Inatt ska Hedvig fĂ„ sova i sitt rum i sin egna sĂ€ng, tillsammans med sin pappa. Det kommer att kĂ€nnas jĂ€kligt konstigt utan henne i vĂ„ran sĂ€ng! Förmodligen kommer jag ligga pĂ„ helspĂ€nn halva natten och lyssna efter henne! Hennes pappa har ju en tendens att sova igenom Ă€ven nĂ€r hon skriker ibland, sĂ„ om hon vaknar och klĂ€ttrar ur sĂ€ngen sĂ„ mĂ€rker inte han det. Ibland har ju jag gĂ„tt upp och lagt mig pĂ„ övervĂ„ningen och sen vaknat av att H stĂ„tt vid sĂ€ngen jag ligger i och sĂ€ger: 
- "Ha tutte!"
Medan Macke fortfarande sover gott dÀr nere. Jag Àr orolig för trappan, att hon ska trilla ner för den ifall hon Àr sömndrucken mitt i natten!!
Och skaffar vi grind sĂ„ klĂ€ttrar hon kanske över den och dĂ„ Ă€r ju risken att hon ramlar Ă€nnu större! 


Anonym

Tips pÄ bra grind: http://www.babyland.se/lascal_kiddyguard_avant_grind?4879
Vi har nÄgot liknande för att sonen inte ska ramla nedför trappan pÄ natten nÀr han vandrar över till oss. Grinden tar ingen plats och jag anser att den Àr svÄrare att klÀttra över Àn en "staket"-grind. Hittills har sonen inte klÀttrar över fast han har inte ens försökt.

Svar: Vilket supertips! Ska kolla upp imorgon om den passar dĂ€r uppe, stĂ„r att den funkar upp till 120cm bredd. (Ligger i sĂ€ngen nu och orkar inte gĂ„ upp och kolla) Tack!đŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒ
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress