Lördag
Axel är på busfabriken med sin nyfunne vän Max som bor ett stenkast ifrån oss. Hedvig har varit hos sin farmor och farfar medan jag och Macke varit på plantagen och kikat lite på olika uterum och sen på Ica Maxi och storhandlat. Tog det superduperlugnt och handlingen gick i slowmotion verkligen men ändå så hade jag förvärkar nu i bilen på väg hem. Men jag tror att det är underlaget vi kör på också som framkallar dom. Minsta gupp så är dom igång. Har fått en tyngdkänsla sista dagarna som jag inte haft tidigare i nån graviditet. Det är ju helt normalt och jag vet att barnmorskorna har pratat om det flera gånger under mina graviditeter men jag har aldrig riktigt förstått vad dom menar. Senast häromveckan så sa min BM det att "ja det börjar förstås bli jobbigt nu och med en tyngdkänsla och tryck neråt." Värst är det om kvällarna när jag ska ta mig från soffan på övre plan till sovrummet där nere, då känns det nästan som om han skulle trilla ut.

Nu ligger jag på soffan med en sovandes Hedvig i famnen medans Markus packar upp alla matvarorna. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress