Inkomst
Igår när jag loggade in på försäkringskassans hemsida för att se min SGI så satte jag på riktigt ett andetag i halsen! Mitt lönekontor skickade igår in uppgifterna till fk inför min föräldraledighet framöver. Men dom hade missat att fylla i en kolumn och där fattades det 43.000kr så med andra ord sänktes min årslön där med den summan då. 

Lönekontoret var ju stängt för dagen när jag upptäckte det så jag har gått och väntat på att det ska bli onsdag morgon så att jag kan ringa upp dom. 
Iaf så fick jag tag i HR direkt imorse och dom åtgärdade ju felet omedelbart och skickade in de korrekta uppgifterna till FK. Det gäller verkligen att vara med och kolla upp allt hela tiden! Jag hade ju förlorat 1000-lappar om jag hade godkänt de felaktiga uppgifterna igår!

Idag är Hedvig ledig från förskolan. Macke åkte till jobbet imorse för att vara med på ett möte och hämta hem lite grejer så att han sen efter lunch kan jobba hemifrån ist. Så att jag kan vila när jag behöver. Än så länge har H varit lugn. Hon åt en ordentlig frukost och har sen lekt med sin gunghäst och lite dockor och nu sitter hon framför Barnkanalen och äter lite mellis :)


Ikväll ska jag på Bio med Anna och Liv, vi ska se "En man som heter Ove". 
Anonym

Åh, kan inte jag få följa med!? 😜 /Kusin Veronica

Svar: Jo
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress