Fredag
Koll hos läkaren på Lovisa idag. Gjorde vaginalt ultraljud där doktorn mätte livmodertappen som var 30 mm lång, lite kortare än sist men ingen fara. 

Han frågade om jag märkt av kraftigare aktivitet senaste dagarna och det har jag ju verkligen! Jag sa att jag tycker mig kunna känna att han också sparkar uppåt nu. Han bekräftade och sa att lillebror har vänt sig och nu ligger med huvudet nedåt 👍🏼 Skönt för det känns ju verkligen skillnad vad det gäller plats för lungorna på mig själv nu. Magen är lite längre ner än den varit också har jag sett sista dagarna. Han mätte också storleken på lillebror och han ligger just nu på +6% i storlek. Hedvig var -14% i magen och Axel var -22% om jag minns rätt. Sen vägde ju Axel bara 3056 gram fast att han kom efter BF (40+4) Hedvig föddes på 38+6 och vägde 3200 gram. Så uppskattningen denna gång är om jag fulla tiden ut ca 3800 gram. 

Efter Lovisamottagningen handlade vi lite på Ica Maxi och sen hem för lunch.

Hedvig har inte visat några tendenser till magsjuka tack och lov 👍🏼
Lindha

Men åh, då var det dig jag mätte i hissen påväg ner till bilen i maxihuset! Tanken slog mig att det var du, men såg bara hastigt så vågade inte riktigt säga hej. Sen är det så svårt de där, hur börjar man liksom? "Hej jag heter Lindha, jag läser din blogg!". "Ehh hej?" Haha!

Svar: Haha! Du skulle kommit fram och bett om en kram!💕
Tessan

Lindha

Tyckte det såg ut som dig förut! Di gick ut från hissen när jag, min pappa och dotter skulle ner till bilen. Var inte säker på att det var du, men tanken slog mig (aldrig sett dig IRL). Sen började jag tänka, OM, jag skulle gå fram och hälsa, hur börjar man liksom? Haha! Tycker sånt är lite pinsamt haha!

Lindha

Lovar att göra det nästa gång (om reaktionaförmågan är snabbare) :) 🌸💕

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress