Förvärkar
Efter att Marre hade åkt förut så började jag känna av sammandragningar. Det blev ju lite tumult där när Olivia började blöda och jag hade ju såklart inte en tanke på hur jag rörde mig. När Macke kom hem började jag känna starkare obehag och gick och la mig på soffan (mitt under maten) då kände jag att det var ju värkar som kom, riktiga förvärkar. Efter några stycken så började jag faktiskt klocka dom, kändes precis som när jag var gravid med Hedvig och fick värkar som sedan stoppades på förlossningen (eftersom jag hade snitt planerat) då i vecka 38+0. 

Jag kände tydligt när värken började och även när den avtog. Några minuters mellanrum sen kom nästa. Efter 4 klockade värkar så avtog dom tillslut helt. Nu är jag bara lite öm och känslig eller hur jag ska förklara det. Törs knappt röra på mig nåt mer under resten av kvällen. 25+2 idag, det får ju bara inte hända att förlossningen skulle sätta igång. Blev faktiskt lite rädd där en stund.

Imorgon ringer jag BM!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress