Förvärkar
4 stycken värkar nu ikväll igen. Med ca 3-4 minuters mellanrum och lite starkare än sist. Sådär så att man grimaserar och nästan börjar andas konstigt, dom satt i ca 30 sekunder per gång. Avtog helt efter 4 ggr som sagt och för ca 30 minuter sedan. Det är ju bara förvärkar men lite orolig blir jag allt ändå. Speciellt nu när jag är hemma ensam med Hedvig (hon sover sedan 1.5 timme tillbaka) Macke är ju inte långt borta men han dricker ju öl med grabbarna ikväll så han kan ju inte köra om det skulle vara något. Ett tag tänkte jag att jag tar och ringer Jessica- en kollega och vän som är sjuksköterska och bor här i Svärtinge. Nu hade jag ju ingen aning om hon var hemma eller nykter hon heller, men jag bestämde iaf att det blir mitt första val!

Så här hade jag aldrig med Axel eller Hedvig i magen, sammandragningar hade jag ju men inga förvärkar direkt utan när jag väl kände värkar så drog ju förlossningen igång. Men man känner ju mera efter flera graviditeter sägs det, dessutom är ju ingen graviditet den andra lik.

Men så, efter 4 stycken så var dom spårlöst borta och nu känner jag ingenting alls, skönt! Har precis borstat tänderna och nu ska jag bädda ner mig under en filt i soffan och kolla på filmen som börjar nu på 4:an, Mammas pojkar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress