Skrämmande!
Det är på riktigt skrämmande hur man kan vilja nånting för att sedan bara nån vecka senare vilja nånting helt annat! Och sen nåt annat och sen tillbaka till det första och sen nåt annat... Och så håller det på, fram och tillbaka!

Jag syftar just nu på våran tomt och tomtplanering. Allra först ville jag ju tex ha en uteplats på entrévåningen i sten. Sen tyckte jag att trä är varmare och trevligare så då ändrade jag mig. Sen tyckte jag helt plötsligt sten igen, fast då med en träram runt om. Nu är jag tillbaka på bara stenplattor! 

Har kladd-skissat lite på ett papper bara för att kunna visa Markus hur jag tänker:

Men det är verkligen, verkligen läskigt hur det kan svänga så från en stund till en annan. Det här med tomt är så himla svårt då man kan få nästan precis hur man vill (sen får man ju vad man betalar för såklart och vi har ju inga miljoner att lägga på tomten direkt, så man måste ju hålla en budget också.) 

Sen måste man ju tänka på barnen också, att det är barnvänligt, att det är bra framkomlighet för alla i familjen och med barnvagn osv. Lättskött är ju också ett plus, jag kan ingenting om trädgård.

Vinbärsbuskar, pallkragar och sådant fint får växa fram med åren sen tror jag. Nu är ju fokus på att få det skapligt så att man kan vistas utomhus. Sen har jag tankar på tuijahäck, jasminbuskar, syren och annat. 
Anonym

Tänk på att de antagligen vill köra med leksaksbilar och så, bra med plattor då.

Svar: Precis!
Tessan

Sara

Jag tycker att sten känns "smutsigt" 😜 Alltså att om man går ut på strumpor eller barfota så känns det som am. Blir smutsig under fötterna.. Men trall känns mer renare haha

Svar: Jo kanske, men i min fantasi så är den såklart så ren och fin 😜 Jag tänker att trä blir så halt när det är vått, att det måste underhållas, att det blir grått och trist vartefter och så ser jag framför mig hur man får stickor i fötterna 🙈 Men jag kanske hinner ångra mig igen innan det är dags
Tessan

Sofia

Skulle inte rekommendera tuijahäck. Drar mygg och minsta lilla du beskär fel så har du en brun fläck. Plus är ju att den är vintergrön men kolla upp det finns fler vintergröna alternativ.. Jobbar med tuijahäckar och de är inte roliga när det går fel..
Kram Sofia

Svar: Tack för ditt tips! Det lät ju inte alls trevligt! Får kolla upp andra alternativ! Kram!
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress