Pannkaksforskare
Axel följde med en klasskamrat hem från skolan idag så han åker hem med Markus senare. Hedvig och jag har gjort pannkakssmet (ja igen..) och har nu ätit. 

Hon fick en gummikossa idag som man kan sitta på och hoppa omkring med. Jag köpte den på en köposäljsida på fb 👍🏼 Den skulle såklart sitta med vid middagsbordet och hen fick även smaka några ggr.

Min nya hobby då är ju att steka pannkakor (ja jag har för mycket fritid) jag känner att en trebarnsmamma måste ju kunna steka riktiga goda och frasiga pannkakor! 

Jag har varit värdelös på det! Men nu har jag stekt pannkakor 3 ggr på en vecka och jag gör framsteg varje gång. Grannen som har samma spis som oss gav mig superbra tips igår på vilken värme hon växlar emellan vid stekning. Man ska börja på en viss temperatur och sedan efter 1 pannkaka går man ner ett par steg och efter ytterligare 2 pannkakor så går man ner ett snäpp till i värme och kör sedan på den resten av stekningen. Det funkar verkligen!! Himla praktiskt att få facit i hand av henne!!😂 Så idag blev pannkakorna faktiskt enligt mig själv perfekta. Fint gräddade och frasiga kanter 👌🏼 Knepet är också att ha lite smör i mitten av pannan vid varje stekning och hälla smeten i mitten av stekpannan först. Vilken överkurs va haha.


När vi var över hos grannarna för några veckor sedan så bjöd dom ju på nybakade kanelbullar, dom allra godaste både Macke och jag någonsin ätit!!! Dom slog verkligen även konditoribullar! Jag måste lära mig att göra sådana och grannen har lovat att höra av sig nästa gång hon ska baka såna och lära mig då! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress