Måndag
Hedvig sov för natten sen igår 👍🏼 

Jag har varit hos frisören idag, färgade håret och klippte topparna. 3.5 timmar tog det och det gör det minst varje gång. Jag har ganska tjockt hår och nu under graviditeten så tappar man ju inte lika många hårstrån så då blir det lite extra tjockt. Tänk då när jag hade hårlängd nästan ner till rumpan, då tog det tid hos frisören!!! Men iaf, 3.5 timmar i frisörstolen var rätt jobbigt och påfrestande. Jag började skruva mig och känna av värk i ryggen efter mindre än en halvtimma. Hade tänkt att jag skulle ta med min vetekudde men struntade i det, tyvärr. 

Så det blir nog inget mer frisörbesök innan jag blir 3-barnsmamma. 

Sen åkte jag till Lindö och åt lunch och dessert innan jag åkte hem till Svärtinge och hämtade Hedvig på dagis. Kort därefter kom Markus mamma, moster och mormor för att kika på huset. 

Hedvig hade inte sovit någon middag på dagis idag så hon började bli lite hängig redan vid 17:30. Då är det bra att man har badkar för ett bad tackar hon sällan nej till och att sitta där i och leka med badleksaker gör att hon håller sig vaken en stund till. Sen kvällsmat, pyjamas och tandborstning och efter det så sa hon faktiskt till själv att hon ville "ha sängen". 5 minuter efter att vi lagt oss så somnade hon för natten vid 18:20 👍🏼

Markus har haft måndagsmöte som varje måndag så då åker han inte från Katrineholm förrens vid 18-tiden, men nu borde han nog vara hemma straxt.

Nu hör jag bilen!
Förresten, satt i telefonkö med försäkringskassan nyss och när jag äntligen var på plats 4 i kön efter 1 timme och 2 minuter så tänkte jag ta en printscreen på telefon och då läggs det på!!!! Haha! Tänkte bara kolla om alla mina handlingar angående gravidpenning kommit in ännu men jag väntar med att ringa igen tills imorgon tror jag...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress