Lördag
Vi har spelat spel medan Hedvig sov middag förut. Ett som jag fick i julklapp som heter "Tjolahopp" där man ska svara på frågor om Astrid Lindgrens böcker och filmer. Så himla bra också att det finns två olika frågekort, en med frågor för vuxna och en för barn 👍🏼 



Efter det har jag deklarerat och skickat in nya taxeringsvärdet på våran fastighet (tomt och hus) men om jag ska vara ärlig så gjorde jag inte så mycket.. Jag loggade in på Skatteverkets hemsida, satt sedan i ca en halvtimme och försökte fylla i korrekt och fatta vad allt innebär. Sen gav jag upp och tvingade Macke att fixa det, haha! 

Även fyllt i papper som har postats till försäkringskassan (igen!). De papper jag skickade in sist angående gravidpenning (som jag fått beviljat) hade jag skrivit fel på ett datum på och då måste ju allt göras om från början (såklart). Men nu ska det vara klart, om jag inte missat något annat. Det är ju ett heltidsarbete att fixa allt känner man nästan ibland, speciellt med den myndigheten!

Det blev ju några turer med samtal angående min sjukskrivning..! Min läkare skrev ett långt brev (2 datorskrivna blad) till fk då dom först bestred att jag skulle ha rätt till sjukersättning de 11 veckorna jag hade kvar till gravidpenning, fast att jag hade ett läkarintyg från början där det stod klart och tydligt varför. Men det löste sig ju tillslut och en handläggare ringde tillslut tillbaka efter att deras (alltså försäkringskassans) egna läkare tagit del av alla handling och även han/hon gjort en bedömning och meddelade att jag självklart hade rätt till ersättning! Så jag fick ersättningen retroaktivt bara två dagar senare. När dom väl snabbar på så är dom riktigt snabba! 
Nog om det.

Till middag har vi precis ätit pizza och om en liten stund ska barnen få lördagsgodis. Sen är det Melodifestivalen men den får Axel se inne i sitt rum. Jag orkar inte se deltävlingarna i år känner jag, räcker med finalen sen när 10 bidrag valts ut.

Hedvig verkar frisk och kry! Äter och dricker som sagt, leker och dansar. Men vi håller oss hemma imorgon också såklart. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress