Jag kanske har lite gröna fingrar iaf
Min lilla elefantstickling lever fortfarande 👏🏼 Den har börjat rota sig nu tror jag. Hoppas att den växer till sig och blir lika stor och fin som modersplantan!


Evelina

Oh då har jag en fråga! Satte du den i vatten först eller planterade du om den direkt? Har också en elefantöra som har fått en bebis!

Svar: Jag satte min i vatten ett par dagar först, men bara för att jag inte hade nån jord att plantera den i. Jag gjorde lite efterforskningar och det verkar som om det bästa är att sätta den i jord direkt, så att den får rätt sorts rötter läste jag nånting om. Jag planterade sen i jord som jag tog från min hortensia (som dött efter några veckor i min ägo) och än så länge så har sticklingen klarat sig. Jag tycker du ska sätta den i jord direkt.
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress