L Ö R D A G

Paus i föräldraledigheten och har jobbat en C-tur idag (13:30-21:30) och samma sak imorgon.

Och vilken start det blev från att ha varit borta ett år.. Vi hade häcken full! Akut försämring på en patient och fullt upp med övriga patienter. Som tur var så jobbade jag ihop med världens bästa kollega och vän Jessica och vi fick till det riktigt bra. Jessica fick ägna nästan all tid åt akuta åtgärder och behandlingar medan jag skötte omvårdnaden på övriga, skönt för sånt kan man ju i sömnen- omvårdnad alltså. 22:15 var jag hemma och då rätt uppe i varv, först nu har jag kunnat landa lite. Himla tur att man inte börjar tidigt imorgon.

Hann aldrig sakna min familj riktigt då vi hade att göra hela tiden, fast några ggr stack det till lite i hjärtat av hemlängtan när man tänkte på dom eller fick ett sms hemifrån.
Axel var vaken när jag kom hem och kom springandes nerför trappan och kramade mig och sa "Äntligen!!" ❤️

Gustav vaknade till och jag hann kramas med honom några minuter innan han somnade om efter en flaska ersättning.

Nu ligger jag i sängen och ska sova straxt 💤

Godnatt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress