Städhjälp

Idag är en sån där dag då barnen tar kål på mig. När alla vill nånting samtidigt hela tiden! Utmattad i hjärnan minst sagt!

En paus står högt upp på önskelistan just nu! En paus och en sovmorgon tack!

Nätterna är mera vakna än tidigare då Gustav äter oftare just nu, utvecklingssprång på gång kanske? Snart kommer det nog tänder också 🙈

Imorgon kommer en tjej och ska kolla lite här i huset, jag har nämligen beställt storstäd! Det är så nära en flyttstädning man kan komma med ett möblerat hem. Vi hinner ju aldrig ikapp annars och jag kan inte leva med all denna smuts.

Torka av alla lister och kakelplattor och massa annat är inte direkt prio ett när man städar själv, då handlar det mest om att "släcka bränder" och ta hand om det allra värsta, sen nästa dag så börjar det om igen.. Ett steg framåt och ett steg bakåt verkligen!

Dock var städfirman fullbokad just nu så det blir inte förrens i slutet av september. Men imorgon kommer dom som sagt för att kolla huset, hur mycket ytor det är osv så att hon vet hur många timmar vi behöver boka och så.

Och jag min knäppskalle känner ju att jag måste städa lite innan hon kommer imorgon 😂 fast det orkar jag inte ikväll och hon kommer redan 9:15 imorgon så det får helt enkelt vara rörigt.

Allt detta ska göras 🙏🏼 :

Carro

Å snälla! Säg vad summan blir på ert hus när du vet. Är så sugen på något liknande. Och om du blir nöjd får du gärna tipsa om städfirma.

Svar: Absolut jag säger till! Det kommer vara värt varenda öre känner jag just nu!!! Firman heter Svärtinge Hemstäd och jag har hört ryktesvägen att dom ska vara duktiga. Dom har en hemsida och där kan man välja olika "paket" på städning 👍🏼 Vet att det kostar 170kr/timmen efter RUT, får se vad hon säger imorgon om hur många timmar hon tror det kommer ta 👍🏼

Det här kommer vara det bästa vi gjort typ!!!
Therese Öjebo

Anna

Håller med ovanstående... Recension sedan, tack! Låter ljuvligt o väl investerade pengar då bebis upptar all tid o energi..som det ju ska vara. Synd bara att inte hemmet städar sig självt! Kram

Svar: Jag det är verkligen synd och skam!! 😝
Therese Öjebo

Carro

Vet du om det är samma regler som gäller för Rut när det är nybyggt? Rot får man ju inte använda...

Svar: Rut får använda 👍🏼 Rot är 5 år va? Har jag för mig. Alltså innan man får utnyttja det på nybygge.
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress