L Ö R D A G

Macke kom hem vid 23 igår och hade Nicklas (Maddes sambo) med sig som han hämtat på tågstation.

Imorse åkte dom iväg vid 7:30 för att överraska Nisse som det är svensexa för idag.
Dom kom upp straxt efter 7 och det första Macke gjorde var att ta en temp då han kände sig dålig.
Sen stressade han runt och packade och letade efter kläder att ha på sig under dagen då dresscoden var svart (dom ska även ha rånarluvor på sig). En hel del svärande då han inte fann det han letade efter. Ingen trevlig energi direkt. Så det var rätt skönt när dom åkte en liten stund senare.

Efter det började jag laga lasagne med zucchini ist för pastaplattor. Det gäller att passa på under morgonen när barnen är som fogligast 😝

Sen har vi kollat på film, varit nere i affären och handlat lördagsgodis och lite diverse annat och nu sover båda två middag så jag fick äta lunch i lugn och ro precis 👍🏼

Macke är borta tills imorgon eftermiddag nån gång så jag tänkte att både Hedvig och Gustav får sova med mig i dubbelsängen inatt. Ska flytta in den mot väggen tänkte jag.

Imorgon kommer Lisa hit på eftermiddagen/kvällen och har med sig lite vin, så ska vi ha lite tjejkväll tänkte vi 🍸

Zucchini-lasagnen in the making:

Gott blev det! Fick receptet av Bosse igår.

Nu ska jag nog ta mig lite kaffe eller kanske en liten vila först

Anonym

Lägg ut recept tack!!

Svar: Jag har skickat till dig Lisa! 😘
Therese Öjebo

Anonym

Vill också ha receptet!

Svar: Vad kul! Det kommer
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress