Hedvig

Jag sov med Hedvig inatt och Macke med Gustav, för att jag fått dåligt med sömn de tidigare 2 nätterna.

Men det blev ju en miss! Hedvig har vaknat flera ggr under natten och levt runt. Vid 05 väcker hon mig och säger att hon har kissat i trosorna. Jo vars, och hela sängen, hela mig, säkert 1 liter om inte mera. Hon har inte kissat på sig en endaste gång nattetid sedan hon slutade med blöja för en månad sedan.

På morgonen här nu så kräktes hon, stackarn! Kritvit i ansiktet och slö 😞

Men alltså det är ju helt sjukt så ofta som hon är magsjuk!!!! Jag har aldrig varit med om nåt liknande eller hört att nån annan unge har det så ofta. Det har varit såhär sedan jag började jobba och hon började på dagis för 2 år sedan! Det känns som om jag har vabbat jämt!

Men jag har börjat fundera på, om det är nåt annat, allergi eller så. Men det tror jag ändå inte.

Men en annan sak- Hedvig dricker ju fortfarande ur nappflaska, hon kan såklart dricka ur glas och det gör hon på dagis men hemma vill hon bara ha nappflaska! Och dom här nappflaskorna... Minns inte om vi nånsin kokat dom? Oftast så sköljer vi bara ur dom med vatten och fyller på igen. Då vi har flera i omlopp hela tiden så blir ju vissa liggande nån dag eller två under en soffa eller säng. Då diskar vi dom i diskmaskin, även nappen, vilket man inte ska göra har jag hört...
Jaja, lång historia kort- jag har börjat misstänka att det kanske är nappflaskorna, som samlat bakterier? 🙈

Idag ska jag iaf kasta varendaste en och köpa helt nya!

Anonym

Vår son blev sjuk av en vattenflaska med sugrör, där sugröret var svårt att göra rent. Luktade i flaskan en dag, den luktade mossa typ, tror definitivt det var den som gjorde honom sjuk. Han kräktes också, och fick feber. Efter det har vi bara köpt flaskor som är lätta att göra rent och diskar jätteofta. Kan säkert vara en bov i dramat.

Svar: Jag tror det jag med! Tack!
Therese Öjebo

Marie

Kasta flaskorna. 😁 Tänk på nappflaska och saft. Inga pekpinnar.. Vet att det är svårt att bryta vanor. Hoppas hon mår bättre snart! 💜

Svar: Amen jag vet 🙈 tänderna!!!
💕❤️
Therese Öjebo

Sara

Men det känns väl som att hon bara blir magsjuk när hon varit på förskolan? I sommar har ni väl använt nappflaskorna? Kanske är något där som hon blir smittad av? Har du kollat om fler är magsjuka samtidigt? Stackars henne :(

Svar: Ringde och checkade med förskolan imorse och vad dom vet så går det ingen magsjuka nu iaf. Hon har kräkts nån gång i sommar också, men jag vet inte. Jag hoppas det är nån smitta så det inte är vi som åsamkat henne det pga flaskorna 🙈
Therese Öjebo

Anonym

Ett tips - Höj temperaturen på diskmaskinen. Diska inte med Eco, vattnet måste vara varmare än 50 grader. Min mans kollega hade samma bekymmer med sina tvillingpojkar som ALLTID var magsjuka. När han höjde tempen på diskmaskinen försvann magsjukeproblemen...

Svar: Vi kör alltid på 70 grader! Men diskar nog flaskorna allt för sällan tyvärr.. Men tack för tipset!!!
Therese Öjebo

Anonym

Men koka dom bara, du behöver nog inte kasta dom?

Svar: Ja, bästa är att göra oss av med dom!
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress