Avvänjning och nya goda vanor

Jag ska försöka sluta äta allt skräp som jag nu tryckt i mig under ett år.. Sista tiden har det varit riktigt illa! Kanske 2 Magnum glassar om dagen, lite godis varje dag, en liter saft om dagen minst och pizza 1-2 dagar i veckan..
I söndags åt jag pizza, godis, glass, popcorn, ostbågar och chips! 🙈

Såhär kan man ju inte hålla på! Det känns ju inget bra när vikten stannat och inte bara det- den har börjat ticka uppåt igen över sommaren.

Nu är jag inne på min tredje dag utan godis, glass och chips mm.
Har bytt ut saften mot funlight och frukosten till ägg ist för mackor.

Tidig lunch idag blev en omelett på 2 ägg, 3 skivor kalkon, babyspenat, svart och vitpeppar 👌🏼 nyttigt och mättande (fast jag skulle ju lätt kunna få i mig en påse polly och en chipspåse också!)

Lindha

Heja dig! Det fixar du!
sålänge du håller dig mätt är det inga problem! 😀

Tips på mellis: skivad apelsin och keso, mums!
Sen finns det ju massor med goda kvarg med olika smak, speciellt om man tål laktos. Men det kanske triggar igång sötsuget för dig.

Kör hårt!
Kram

Svar: Tack för pepp!! Behöver det verkligen just nu! Nu jäklar anamma alltså!!!👊🏼
Therese Öjebo

Marie

Heja dig!

Känner igen mig. Är också föräldraledig. Och måste erkänna att jag fastnat i något "träsk".. Dagen känns inte lika rolig om jag inte får något gott. Och typ belönar mig själv med något gott för att jag klarar att rodda tre barn när mannen är på jobbet., Så jag måste jobba med mitt psyke först. 😂😅

Men också amningen alltså. Hua vilket sockerbegär det ger. 😁

Svar: Usch ja så hemskt det är med detta sötsug!! Men Heja OSS! Vi kan klara det! Med små enkla steg 👍🏼 Rom byggdes ju inte på 1 natt 😉 Jag fungerar så satt jag måste slå i botten innan jag kan ta mig upp..! Typ äta tills jag mår illa av mitt egna beteende och sen ändå fortsätta vara onyttig tills jag en dag bara känner att näää STOPP! Och där var jag i måndags när jag fotade mig själv i spegeln i underkläder! Tack för pepp!
Therese Öjebo

Lindha

Jag vet under den korta perioden jag ammade nr 2 (som är 10 månader nu), så var jg hungrig HELA TIDEN! Gärna godis och sånt skit 😂👎🏼

Är inne på tredje veckan på militärträning nu, ska köra 8 veckor totalt =2 "camp" som det heter.
Det fick igång mig igen. Är inte alls sugen på godis osv, eller sugen kan jag bli men det är lätt att låta bli nu när jag börjar träna. Annars känns det som jag tränar i onödan.

Jag började med längre promenader i våras, sen tog bort kolhydrater i kosten (och gör fortfarande). Det är en bra bit på vägen.

Lycka till båda två! 😀

Svar: Heja dig! Jag har funderingar på militärträning jag också. Jag har ju 18 timmar kvar av PT-tid med Kim, får ta tag i det under hösten också! Jag köpte ju hela paketet för 11.000kr och måste ju nyttja det!!!🙈
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress